Šta su vlakna?

Prehrambena ili dijetalna vlakna su poznata kao gruba hrana ili masnoća, te uključuju dijelove biljne hrane koje vaše tijelo ne može pravilno probaviti ili apsorbirati. Za razliku od ostalih sastojaka, poput masti, proteina i ugljikohidrata, koje vaše tijelo razgrađuje i apsorbira, vaše tijelo ne probavlja vlakna. Umjesto toga, vlakna prolaze relativno netaknuta kroz vaš želudac, tanko crijevo i debelo crijevo. Razlikujemo dva tipa vlakana :

  • Topiva vlakna- topiva vlakna u dodiru s vodom stvaraju želatinastu masu koja privlači mnoge štetne tvari.

Ova masa također privlači šećere i masnoće iz hrane. Uz to, čiste organizam apsorpcijom toksina iz tijela i izbacivanjem kroz stolicu.

  • Netopiva vlakna – vrsta vlakana koja povećavaju volumen i količinu vode u stolici, te njenim omekšavanjem omogućavaju brži i učinkovitiji prolaz kroz crijeva.

Time se smanjuje rizik od velikog broja bolesti, a pogotovo bolesti debelog crijeva i probavnog sistema. Bržim prolaskom stolice kroz debelo crijevo smanjuje se učinak toksina na organizam, jer se iz tijela brže izbacuju. To pozitivno utječe na zdravlje cijelog organizma sprječavajući mnoge hronične, pa i smrtonosne bolesti.

Općenito, prosječan dnevni unos vlakana trebao bi iznositi od 25 – 35 g vlakana dnevno i poželjno je da to bude mješavina topljivih i ne topljivih vlakana. Preporučeni dnevni unos vlakana ovisi o dobi i spolu osobe.

Potrošači sve gore navedeno znaju i mogu pročitati i dostupni su im ovakvi podaci ali ako nemaju informaciju na proizvodu postavlja se pitanje kako mogu izbalansirati svoju ishranu i osigurati adekvatne, preporučene unose. Subjekti u poslovanju sa hranom su ti koji moraju dati informaciju o svom proizvodu. Navođenje količine vlakana na 100 grama proizvoda nije neophodno niti zabranjeno ali ako je od važnosti treba da bude prioritet. Svakako je obavezno ukoliko tvrdite da je neka hrana izvor vlakana ili je pak bogata vlaknima. Shodno propisima zna se i kada je možete okititi ovim epitetima.

Svi vole da znaju šta unose u svoj organizam i kojeg je nutritivnog sastava proizvod, stoga svoj proizvod obogatite, osim aromama, i adekvatnim informacijama.

TAGOVI:
  • hrana,
  • vlakna,

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.