
Senzorna kvaliteta hrane i pića važan je aspekt ukupne kvalitete. Senzorna ocjena hrane osigurava da znamo u kojoj mjeri proizvodi ispunjavaju specifikacije kvalitete i očekivanja kupaca. Upravljanje prijevarama, razvoj proizvoda, očuvanje identiteta proizvoda su samo neki od aspekata kojima se može upravljati kontinuiranim senzornim analizama kao preventivnim alatima u upravljanju. Senzorna procjena daje uvid u profil proizvoda odnosno definiše u kojem rangu prihvatljivosti su ključni senzorni atributi hrane koja se ocjenjuje.
Senzorna svojstva prehrambenih proizvoda najvažnija su obilježja s obzirom na to da se njima vode i sami potrošači. U skladu s novim potrebama na konkurentnom tržištu raste i potreba za novim metodama i alatima za razumijevanje proizvoda i potrošača.
Osnovni mjerni instrument senzornih atributa hrane su čula čovjeka – vid, okus, miris, sluh i dodir.
Postavlja se koliko je to subjektivno? Odgovor je nimalo!
Senzorske analize obavljaju se od strane obučenih i testiranih senzoričara ali i stručnjaka iz prakse kod kojih je objektivnost na prvom mjestu. Postoje i metode (BAS ISO) po kojima se obavlja senzorska ocjena kvalitativnih osobina proizvoda i samim tim čim postoji uputa po kojoj se radi subjektivizam je eliminisan jer postoji standard po kojem se vodi evaluacija. Koja metoda će se primjeniti zavisi isključivo od cilja koji želi da se postigne samim snzorskim pregledom pa stoga to je dobar alat kod:
– razvoja novog ili pooljšavanja perormanci postojećeg proizvoda;
– upoređivanja kvalitativnih osobina sa zahtjevima propisa ili specificirnih normi;
– komparacije kvalitativnih osobina više proizvoda međusobno;
– samokontrola kontinuiteta kvalitete proizvoda;
– istraživanja tržišta.
Senzorska svojstva poput vanjskog izgleda, boje, okusa, mirisa i teksture ključni su u određivanju prihvatljivosti hrane. Najbolji način mjerenja tih svojstava su senzorski analitičari. Koristeći takav jedan “panel” može se mjeriti ukupna prihvatljivost ili kvaliteta proizvoda, odrediti da li su neki proizvodi slični ili različiti te izmjeriti intenzitet određenog atributa.
Takav pristup pa i sama ocjena je jedinstvena i mjerodavna.
Ulaganje u razumijevanje sviđanja i nesviđanja vaših potrošača je neprocjenjivo i postavlja snažan temelj za mjerljivo donošenje odluka.
Stoga, ocjenite, uporedite, rangirajte kvalitet Vašeg proizvoda u Multi Labu.
Komentariši